El mes de juny de 2016 es van presentar els projectes arquitectònics per a la construcció de la nova biblioteca ubicada a l’antiga caserna. De tots els projectes presentats es van seleccionar 5 propostes que van ser les que van passar a la següent fase d’elaboració de l’avantprojecte de la biblioteca. Un cop presentats els avantprojectes, el jurat va decidir un únic projecte guanyador que disposa de 6 mesos per elaborar el projecte executiu de l’edifici de la biblioteca.

Al llarg del mes de juny, a través del web de la biblioteca, la ciutadania podia opinar sobre com t’imagines la nova biblioteca? Quin nom li posaries?. Tot i així, i donat l’impacte i el pressupost del projecte i de la voluntat ciutadana expressada en diferents ocasions es va considerar idoni iniciar un procés de participació ciutadana que va començar el mes de juliol de 2016. En aquesta fase es van fer diferents sessions de presentació i recollida de propostes a la biblioteca Joan Triadú i al centre cívic del Montseny. L’objectiu era fer arribar als 5 arquitectes seleccionats unes primeres propostes ciutadanes que podien tenir en compte a l’hora de realitzar el seu avantprojecte. Aquestes propostes es van lliurar als seleccionats en format vídeo i informe de propostes.

La ciutadania podia fer també les seves aportacions a l’Ajuntament a través del web municipal habilitat per aquest procés participatius, mitjançant correu electrònic dirigint-se a vicparticipa@vic.cat i per telèfon trucant al 93 886 21 00.

Les idees recollides es poden consultar a l’INFORME NOVA BIBLIOTECA.

En la segona fase de participació, el novembre del 2017, es van dur a terme dues sessions informatives i de debat sobre la nova biblioteca amb la participació de l’arquitecte responsable de la construcció, Toni Casamor, la regidora de Cultura, Susagna Roura, i la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero.

La realització d’aquestes sessions va tenir un doble objectiu; per un costat, presentar públicament el projecte de la nova biblioteca i fer un retorn a la ciutadania que havia participat a la pluja d’idees inicial i, per l’altre, acabar de recollir propostes entorn als usos del nou edifici.

L’arquitecte va descriure el projecte de la nova biblioteca, explicant com serà l’edifici, les diferents sales, els usos, i com s’han incorporat les propostes que es van fer en la primera pluja d’idees. Al començament de l’acte es van repartir targetes entre els assistents on podien escriure idees i propostes que consideraven que no podien faltar a la novabiblioteca. Un cop acabat el torn de preguntes, l’arquitecte va anar llegint les targetes on els assistents havien escrit idees, demandes i propostes, i les va anar contestant una a una, explicant si ja es contemplen o, en cas contrari, el motiu pel qual no es poden incorporar.

Per informació més detallada pots consultar l’INFORME SEGONA FASE DE PARTICIPACIÓ.