Els suggeriments de la ciutadania són de gran vàlua per millorar i donar a conèixer deficiències

 La Bústia ciutadana és un espai interactiu per tal que la ciutadania pugui comunicar-se directament amb l’Ajuntament. Es va posar en funcionament el passat 1 d’agost de 2007 i 7 anys després ha arribat a més de 6000 consultes i comentaris, quantificant entre 2 o 3 missatges al dia. Es tracta d’una eina útil per treballar conjuntament amb la ciutadania per la millora del dia a dia de la ciutat, d’aquesta manera al costat dels serveis que disposa l’Ajuntament de Vic, els suggeriments de la ciutadania són de gran vàlua per millorar i donar a conèixer deficiències.

El funcionament de la Bústia ciutadana es realitza mitjançant la web http://www.vic.cat/bustia-ciutadana on es pot registrar els suggeriments i  les observacions. Es responen totes les peticions i comentaris personalitzats o anònims; sempre que hi ha un contacte de la persona registrada es respon personalment la qüestió, a banda de ser també publicada a la bústia.
La millora de la ciutat és fàcil si tots hi participem i en aquets 7 anys de funcionament s’han registrat per exemple un 14,5% comentaris en relació a manteniment, 8,4% de circulació de trànsit, 9,9% comentaris en temes de senyalització, 8,2% de neteja, 7,2% de parcs i jardins, 3,9% comentaris referent en sorolls i per exemple un 20,4% de suggeriments entre d’altres.
La Bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic es troba a l’abast de tothom per ajudar a millorar entre tots la ciutat de Vic. També és una eina de consulta ja que es poden  realitzar cerques de problemàtiques concretes o diàriament hi apareix algun detall o anècdota relacionada amb la ciutat.
La Bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic sobrepassa els 6000 comentaris